امروز ۱۳۹۵/۱۲/۴

به وب سایت مرکز مشاوره موسسه آموزش عالی کاویان خوش آمدید. این نسخه آزمایشی وب سایت است. نسخه نهایی به زودی بارگزاری می شود.

  • صفحه اصلي
  • معرفي مرکز مشاوره
  • همکاران مرکز
  • کانون همياران سلامت
  • آزمون هاي رواني
  • کارگاه هاي آموزشي
  • نشريات و کتب
  • طرح پيشگيري از آسيب رواني
  • تازه ها و اخبار روانشناسي


تعیین وقت مشاوره

معرفی اختلالات روانی

نظرات و پیشنهادات

تازه ها و اخبار روانشناسی

دانستنی های روان شناسی (1)

تحقیقات علمی نشان داده است که خندیدن، ترشح آندروفین ها را در بدن افزایش می دهد. آندروفین ها، موادی شبه مورفینی هستند که در بدن اثر آرام بخشی دارند..خندیدن با صدای بلند و از ته دل، از میزان هورمون های استرس زا می کاهد و بر سلامت بدن می افزاید. اثرات مفید آن نیز تا 24 ساعت در بدن باقی می ماند. محققان تأکید می کنند که سه دقیقه خندیدن با صدای بلند، معادل 10 دقیقه ورزش ایروبیک، اثر مثبت در بدن دارد.
آندروفینی که هنگام خندیدن از مغز ترشح می شود، به ما احساس «پرواز طبیعی» را می دهد و بازدهی سیستم تنفسی، درست مانند زمانی می شود که به ورزش دو پرداخته ایم.
می توانیم از کودکان سرمشق بگیریم؛ آنها به طور طبیعی و بدون احساس خجالت، تقریباً به همه چیز می خندند. بچه ها با عطش سیری ناپذیر نسبت به شادی و نشاط، به این جهان قدم می گذارند.
خندیدن، موجب خروج گاز دی اکسیدکربن از بدن می شود و جذابیت ایجاد می کند. خنده، شادی می آورد، همان طور که شادی، خنده را به دنبال دارد.
.خندیدن، بر قدرت یادگیری می افزاید. در کلاس های درسی و آموزشی، خندیدن و خنداندن، یادگیری را افزایش می دهد.
دانش بشری چنان پیشرفته شده که برای هر عامل اثرگذار بر سلامت، رشته ای تخصصی ایجاد کرده است. یکی از نمونه های آن، ایجاد رشته ژلاتولوژی gelatolagy به مفهوم خنده شناسی است.

Gelotology (from the Greek gelos, meaning laughter) is the study of laughter and its effects on the body, from a psychological and physiological perspective. Its proponents often advocate induction of laughter on therapeutic grounds in alternative medicine. The field of study was pioneered by William F. Fry of Stanford University.


معرفی کتاب (1)

کتاب: مسیری به سوی شادمانی
نوشته : دکتر آلبرت الیس ، دکتر اروین بکر
ناشر : نسل نو اندیش
ترجمه : شمس الدین حسینی ، الهام آرام نیا
تعداد صفحات : 325
نوبت چاپ : اول - 1387
درباره کتاب
: اگر شما بدنبال شادمانی شخصی نباشید ، هیچ فرد دیگری چنین کاری برایتان انجام نخواهد داد. رویکرد آنان دشوار و مشخص ، اما در کل دوست داشتنی است.شما حق دارید به شادمانی شخصی برسید و اگر لازم باشد حق دارید برای رسیدن به آن بجنگید تا آن را بدست آورید ، حتی اگر بدین معنا باشد که برای خودتان بیش از کـسانی که برایتان مهم هستند اهمیت قایل باشید. مسیری به سوی شادمانی بدین منظور نوشته شده که از بروز بعضی مشکلات نوع بشر ممانعت کرده و نویسندگان به شما خواهند گفت که چطور ناخشنودی تان را فیلصه دهید و اگر خوشحال هستید خواهید آموخت که چطور خوشحال بمانید.
فهرست مطالب :
مقدمه
فصل اول : چرا در جستجوی شادمانی هستیم ؟
فصل دوم : اصول اولیه ی شادمانی
فصل سوم : موانع اصلی در مسیر شادمانی شخصی
فصل چهارم : اختلال هیجانی را به چالش بکشید و ریشه کن کنید
فصل پنجم : روش های هیجانی کـسب شادمانی شخصی
فصل ششم : روش های رفتاری دستیابی به شادمانی شخصی
فصل هفتم : ده اصل برای دستیابی به شادمانی شخصی
فصل هشتم : غلبه بر کمرویی و احساس عدم کفایت
فصل نهم : غلبه بر احساس گناه
فصل دهم : غلبه بر افسردگی و تحمل کم در برابر ناکامی
فصل یازدهم : غلبه بر خشم و مشکلات با همسر
فصل دوازدهم : سازگاری با مشکلات کاری
فصل سیزدهم : جمع بندی : حذف وانعی که در مسیر شادمانی تان خلق کرده اید
فصل چهاردهم : پیش به سوی خودشکوفایی و شادمانی
ضمیمه ی 1 : پیشنهادهایی برای فعالیت های لذت بخش

اطلاعیه های مرکز مشاوره
(یک اطلاعیه جدید)

اخبار کارگاه های آموزشی

انتشارات

گالری تصاویر

آدرس مرکز مشاوره: مشهد، بلوار کوثر، نبش کوثر 13، موسسه آموزش عالی کاویان، مرکز مشاوره    تلفن تماس: 38816393-051 داخلی 17    آدرس پست الکترونیکی: moshaver@kavian.ac.ir
کلیه حقوق وب سایت متعلق به موسسه آموزش عالی کاویان است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پیاده سازی: مرکز فناوری اطلاعات موسسه آموزش عالی کاویان